سایت بازرگانی اسماعیلی به نقل از اقتصادآنلاین:

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب‌های بسته‌بندی معدنی و آشامیدنی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

پیمان فروهر با اشاره به این که قیمت مواد اولیه مورد نیاز در تولید آب‌های بسته‌بندی معدنی و آشامیدنی متاثر از پتروشیمی است، گفت: ملاک پتروشیمی همواره ارز آزاد بوده و اگر مبنا را دلار ۴۲۰۰ تومانی در نظر بگیریم قیمت مواد اولیه هر کیلو آب بطری به ۵۶۰۰ تومان می رسد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳۷۷۰ تومان بوده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت پتروشیمی‌ها حاکی از افزایش ۳۰ درصدی مواد اولیه هر کیلو بطری است که باید به این رقم هزینه و دستمزد، میزان تورم و افزایش تعرفه آب‌بها نیز اضافه شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با تاکید بر این صنعت آب بسته‌بندی رابطه مستقیمی با معیشت مردم دارد، خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدکننده آب بسته‌بندی هرچقدر بخواهند به دلیل مسائل معیشتی قیمت آب را افزایش ندهند این اتفاق در سال جاری امکان‌پذیر نیست و ناگزیر به افزایش ۲۰ درصدی قیمت آب هستند.

فروهر همچنین از ارسال نامه‌ای از سوی انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی خبر داد و گفت: پیش از آغاز سال جاری نامه‌ای از سوی انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شد که در آن اعلام کردیم که به احتمال بسیار فراوان قیمت آب بسته‌بندی در سال ۱۳۹۷ با افزایش قیمت ۲۰ درصدی روبه‌رو خواهد شد.

وی همچنین به مشکل عدم تناسب عرضه و تقاضا در بخش آب‌های معدنی و آشامیدنی در بهار و تابستان اشاره و بیان کرد: متاسفانه در فصل بهار و تابستان با مشکل عدم تناسب عرضه و تقاضا روبه‌رو هستیم و میزان عرضه حدود یک هشتم میزان تقاضاست.

سالانه قیمت آب‌های بسته‌بندی معدنی و اشامیدنی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد اما در سال جاری این رقم به ۲۰ درصد رسیده است که بخشی از آن به دلیل افزایش قیمت ارز در بازار و تاثیر آن بر حوزه صنعت آب بسته‌بندی است.