همزمان با برگزاری کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا، غول های دنیای تلفن همراه جدیدترین تولیدات خود را عرضه کردند و سونی نیز از این قافله عقب نمانده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، سونی نمونه بازطراحی شده از Xperia XZ2 و گوشی XZ2 Compact را آماده عرضه کرده است تا بتواند با غول هایی همچون سامسونگ و نوکیا رقابت کند.

نسبت نمایشگرهای این دو گوشی 18 به 9 بوده و لبه های گرد و زیبا و همین طور شیشه های نشکن Gorilla Glass 5 موجب استحکام گوشی های مذکور شده است. در مدل XZ2 از پلی کربنات در بخش پشتی بدنه استفاده شده است.

در این گوشی ها از پردازنده های قدرتمند کوالکوم 845 استفاده شده است. هر دو گوشی دارای 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و کارت حافظه میکرواس دی هستند.

دوربین پشتی هر دو گوشی بسیار  قدرتمند و 19 مگاپیکسلی است. سونی این دوربین ها را تقویت کرده تا توان عکاسی با استفاده از آنها در نور شب تقویت شود. این دوربین ها برای تصویربرداری فوق دقیق HDR‌ قابل استفاده بوده و در وضعیت آهسته می توانند تا 960 فریم در ثانیه را ثبت کنند . علاوه بر این دقت فیلم برداری این گوشی ها به 1080 پیکسل قابل افزایش است.

Xperia XZ2 دارای نمایشگر 5.7 اینچی و Xperia XZ2 Compact دارای نمایشگر 5 اینچی است و دقت نمایشگر هر دو گوشی به 1080 به 2160 پیکسل می رسد. گوشی های مذکور استانداردهای ضدآب و ضدگرد و خاک IP68  را دریافت کرده اند و مجهز به سیستم عامل اندروید 8 هستند.

Xperia XZ2 دارای سیستم ویبره یا لرزش پویا یا دینامیک هم هست که باعث لرزش گوشی در زمان پخش بخش های هیجان انگیز موسیقی ها و صدای فیلم های سینمایی می شود و البته کاربران می توانند این قابلیت را از کار بیندازند .

Xperia XZ2 دارای شارژر بی سیم نیز هست. قیمت و زمان عرضه عمومی دقیق این دو گوشی هنوز مشخص نشده است.