با هدف از بین بردن تراکم مسافران و تسهیل امور گمرکی ساعت کاری گمرک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان 24 ساعته خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از باکو ، با هدف از بین بردن تراکم مسافران و تسهیل امور گمرکی در گمرک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ساعت کاری گمرک مرزی این دو کشور 24 ساعته خواهد شد.
رییس کمیته امور گمرکی جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران در شهر «خاچماز» این کشور گفت: به این منظور تغییرات فصلی در ساعات فعالیت گمرک دو کشور صورت خواهد گرفت.
«آیدین علی اف» افزود: در این زمینه پیش از این توافقات لازم صورت گرفته است و طرف ایرانی برای 24 ساعته شدن فعالیت گمرک نظر خود را اعلام کرده است و ما هم به همین منظور درخواست برای افزایش کارکنان گمرکی داده ایم.
وی افزود: در این زمینه پیشنهادات لازم به وزارت دارایی جمهوری آذربایجان داده شده است و به نظر می رسد با 24 ساعته شدن فعالیت گمرک مرزی ، تراکم مسافران در آن نیز حل شود.
جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان دارای 4 گذرگاه مرزی شامل شاه تختی- پلدشت ، جلفا ، بیله سوار و آستارا است که این گمرکات نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری دو کشور ایفا می کنند.
در سفر آبان ماه امسال «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به باکو موضوع 24 ساعته شدن گمرکات دو کشور در نشست با مسئولان گمرکی جمهوری آذربایجان مطرح و دو طرف در این زمینه به تفاهم رسیدند.