بر اساس مصوبه دولت، ترخیص خودروهای موصوف از محل مصوبه های خاص با لحاظ معافیت‌های مربوط، منوط به رعایت ضوابط ثبت سفارش وزارت صنعت خواهد بود.

به گزارش مشرق، دولت در مصوبه ای، شرایط ترخیص خودروهای دارای قبض انبار را اعلام کرد. متن کامل این مصوبه به شرح زیر است:

وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت صنعت، معدن و تجارت

هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶.۱۲.۲۰ به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا دارای قبض انبار معتبر گمرکی به تاریخ ۱۳۹۶.۱۰.۹ و قبل از آن با رعایت شرایط زیر و حداکثر تا سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه بلامانع است.

۱-پرداخت حقوق ورودی مندرج در جداول (الف) و (ب) تصویب نامه شماره ۱۲۵۵۷۳/ت ۵۴۸۰۳ ه- مورخ ۱۳۹۶.۱۰.۹

۲-دارا بودن شرایط آئین نامه ضوابط فنی واردات خودرو موضوع تصویب نامه شماره ۱۸۷۵۸/ت ۲۸۸۱۷ ه- مورخ ۱۳۸۲.۴.۱۰ و اصلاحات بعدی آن در زمان ورود خودرو به کشور.

تبصره- رعایت سال ساخت در زمان ورود خودرو به اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی حسب مورد در چهارچوب یکی از تصویب نامه های شماره ۲۴۷۲۹۷/ت ۴۷۷۲۲ ه- مورخ ۱۳۹۰.۱۲.۱۵ و شماره ۱۶۰۲۵۳/ت ۵۳۵۴۸-مورخ ۱۳۹۵.۱۲.۱۶ است.

۳-خودروهای با حجم موتور (۲۵۰۰) سی سی و کمتر با ارزش بیش از چهل هزار (۴۰.۰۰۰) دلار با محاسبات و پرداخت (۴۰) واحد درصد سود بازرگانی مازاد بر مأخذ حقوق ورودی مندرج در جداول (الف) و (ب) تصویب نامه شماره ۱۲۵۵۷۳/ت ۵۴۸۰۳ ه- مورخ ۱۳۹۶.۱۰.۹.

تبصره – ترخیص خودروهای موصوف از محل مصوبه های خاص با لحاظ معافیت های مربوط منوط به رعایت این بند خواهد بود.

۴-رعایت ضوابط ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن  و تجارت.

تبصره- تمدید ثبت سفارش خودروی سواری صادره در سال ۱۳۹۵ برای ترخیص خودروهای موجود در اماکن گمرکی: مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری – صنعتی دارای قبض انبار تا تاریخ ۱۳۹۶.۱۰.۹ مشروط به تامین خدمات پس از فروش مطابق ماده (۴) قانون حمایت از ح قوق مصرف کنندگان – مصوب ۱۳۸۸- با رعایت مفاد بندهای (۱)، (۲) و (۳) این تصویب نامه مجاز می باشد.

اسحاق جهانگیری

معاون اول

منبع: مهر