Your SEO optimized title
folder98 facebook

بازرگانی اسماعیلی

صادرات - واردات - امور گمرکی

اسلاید شو

نامه های مربوط به چانه زنی قیمت و اخذ تخفیف در مکاتبات بازرگانی

بعد از اعلام قیمت و دیگر شرایط ،طرفین نکات مورد توافق را در سند پروفرم نهایی می کنند. نکته مهم در باب قیمت این است که نباید قبل از تعیین دقیق کیفیت و مشخصات کالا درخواست تخفیف نمود. نکته ی دیگر این است که بهتر است درخواست و تقاضای تخفیف حتما همراه با دلیل و برهان و تحلیل باشد. پیشنهاد می شود با ارائه و تحلیل اطلاعات مربوط به نوع محصول ، نوع بازار، قیمت تمام شده، دیگر عوامل موثر راجع به تخفیف و قیمت مکاتبه شود.

انواع تخفیف در بازرگانی خارجی

Quantity discount: تخفیف مقداری ، فروشنردگان معمولا تخفیف های پله ای دارند و در صورتی که خریدار سفارش بزرگتری داشته باشد می تواند از آن بهره ببرد.

Cash discount: چنانچه خریدار وجه را به صورت نقدی  TTپرداخت کند و امکان استفاده از اعتبار اسنادی را نداشته باشد می تواند از این نوع تخفیف استفاده کند.

Seasonal discount: برای کالاهایی که موضوعیت فصلی دارند مثلا خرید کولر در فصل سرما شامل این نوع تخفیف می شود.

Trade discount: تخفیف تجاری که فروشنده به خاطر افزایش تعداد دفعات سفارش توسط خریدار ، قیمت را کاهش می دهد.

نمونه ای از نامه بازرگانی جهت اخذ تخفیف

Sub: cost analysis

While acknowledging the receipt of your formal price list dated as above , we are ready to place our first order. But we have to mention , considering the quoted price and our finished cost analysis including transportation , marketing and 45% tariff, we are not empowered to market the productin our competitive market with the quoted price.

We have to invest a loton positioning the product and expect you to offer us your most competititve price ( at last 20% discount) for the first coming order.
your prompt reply and kind collaboration would be valued for our future market share and competition power.

دقت کنید در ابتدای نامه نویسنده بابیان این جمله که می خواهد سفارش می دهد انگیزه لازم برای خواندن نامه را در فروشنده ایجاد کرده است. و نویسنده با بیان تعرفه ورودی کالا سعی کرده تا فروشنده را مجاب به اخذ تخفیف کند. بنابراین نویسنده با بحث در مورد هزینه حمل، هزینه و حقوق گمرکی، هزینه بازاریابی تلاش نموده تا قیمت تمام شده را غیر رقابتی جلوه دهد.

انواع بازار در مکاتبات بازرگانی

Competitive market: بازار رقابتی: بازاری که تامین کننده و عرضه کنندگان زیادی دارد. در این نوع بازاررقابت بیشتر در سمت عرضه کننده است که باید ضمن افزایش کیفیت به کاهش قیمت بپردازد. کاربرد این عبارت هنگام چانه زنی و اخذ تخفیف می باشد.

Major Market: بازار بزرگ، بازاری است که مشتریان زیادی داردو فروشندگان و عرضه کنندگان باکمترین چالشی مواجه هستند. این عبارت برای اخذ نمایندگی از شرکت های مشهور و قوی بکار می رود.

Promising market:  بازار آینده دار. برای بازارهای نوپا و با آینده خوب استفاده می شود. این عبارت به ویژه برای بازار محصولات جدید مورد استفاده قرار می گیرد. در مواقعی که شرکتی بخواهد نمایندگی کالای جدیدی را اخذ نماید ، سعی می کند بازار را آینده دار جلوه دهد و توقع دارد که شرکت مادر ضمن پشتیبانی های مناسب جهت بازاریابی و جایگاه سازی محصول ، قیمت منطقی برای کالا ارائه دهد.

Demanding market: بازار تشنه. در این نوع بازرا مصرف کننده نیازمند محصول است اما قدرت خرید کمتر از حد نیاز خود برای تهیه کالا دارد. حتی گاهی اوقات با کاهش کیفیت کالا ، قیمت را کاهش می دهند تا مصرف کننده قدرت خرید داشته باشد.

Potential market: بازار بالقوه . بازاری مناسب و دارای قدرت خرید است .  مهمترین ابزار در این بازاری که از وجود کالااطلاع ندارد ، بازاریابی و تبلیغات است. برای اخذ امکانات لازم جهت بازاریابی و تبلیغات مثل نمونه کاتالوگ و بودجه نمایندگی ها بازار را بالقوه معرفی می نمایند.

واژگان مربوط به اخذ بهترین قیمت

Most competitive price: رقابتی ترین قیمت ( برای کالاهای بازار رقابتی و تقریبا استاندارد)

Rock bottom price: قیمت کف برای کالاهایصنعتی و پیچیده

Keenest price: مناسبترین قیمت برای کالاهای عادی و مصرفی

Best price: بهترین قیمت برای همه نوع کالا

Best offered price: بهترین قیمت پیشنهادی برای کالاهایپیچیده که در قالب مناقصه خرید می شوند.

واردات آسانسور

واردات از اروپا

واردات از ترکیه

واردات از چین

واردات خط تولید

واردات لوله upvc

واردات لوله پی وی سی

واردات لوله یو پی وی سی

واردات مبل از ترکیه

واردات و ترخیص کالا

17/06/12 موافقین ۰ مخالفین ۰
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
آپلود عکس

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

کد اخبار

ابزار وبمستر

آپلود عکسابزار متحرک ساختن عنوان وبلاگ

اسکرول بار