مردم تایوان در پی قوت گرفتن خبر افزایش قیمت دستمال توالت در روز های آینده در این کشور به فروشگاه‌ها هجوم بردند؛ نخست‌وزیر تایوان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از فرانس‌24، در پی هجوم مردم تایوان برای خرید دستمان توالت، نخست‌وزیر این کشور از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

مردم تایوان در پی قوت گرفتن خبر افزایش قیمت دستمال توالت طی روز های آینده در این کشور به فروشگاه‌ها هجوم برده و در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های این کشور از دستمال توالت، دستمال آشپزخانه و دستمال کاغذی خالی شدند.

فروشگاه‌های مجازی این کشور نیز با فروش 5 میلیون بسته دستمال توالت تنها در سه روز هم‌اکنون انبارهای خود را خالی کردند.

ویلیام لای، نخست‌وزیر تایوان گفت: ما از مردم می‌خواهیم که وحشت نکرده و برای خرید دستمال هجوم نیاورند.

وی گفت: به اندازه کافی دستمال توالت عرضه کردیم و همه می‌توانند این محصول را خریداری کنند. مردم تایوان هم‌اکنون در حال انبارسازی دستمال توالت در خانه‌های خود هستند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که تولیدکنندگان دستمال توالت به هایپرمارکت‌های بزرگ این کشور اعلام کردند که اواسط ماه مارس میلادی به دلیل افزایش قیمت خمیر کاغذ در بازار بین‌المللی قیمت این محصول 10 تا 30 درصد افزایش خواهد یافت.

کمیسیون تجارت عادلانه تایوان گفت: در حال بررسی این موضوع بوده و با نمایندگان 3 تولیدکننده دستمال توالت این کشور و 5 فروشگاه زنجیره‌ای دیدار داشته است.

مردم تایوان نسبت به انفعال دولت این کشور در برابر گران شدن این محصول معترض هستند.